Wednesday, October 8, 2008

Hidup Satu Proses Belajar




Assalamualaikum & Salam sejahtera

Buat teman-teman.....


"Seribu langkah bermula dari satu"...banyak kali mendengar tetapi tidak pernak di fikirkan secara mendalam. Hidup yang sememang nya umpama putaran roda sering di ambil mudah, tidak orang terdahulu berpesan jangan sampai sudah terantuk baru sedar.


Jika kita mahu memikirkan dan sering bermuhasabah diri inilah proses pembelajaran.
Banyak yang akan kita perolehi. Dahulu sewaktu kita kecil apakah yang kita tahu?,jadi apa yang kita tahu hari ini adalah satu pembelajaran. Bab demi bab, jika boleh di sebut mata pelajaran , mata pelajaran demi mata pelajaran hanya tiada sukatan perlu di patuhi tetapi ada peraturan perlu di ikuti.
Sebenar nya sekarang ini saya sedang belajar, suatu yang telah lama adanya tapi baru saya pelajari. Kita sering lupa pesanan pemimpin cemerlang kita -Rasullulah ..."ajar lah anak- anak mengikut zaman nya bukan mengikut zaman kita", kita patut lah bersedia untuk menghadapi kemajuan dunia untuk mengajar anak-anak tanpa mengabaikan didikan agama.
Setakat ini dulu kita kongsi sekelumit buah fikiran di ruang yang saya baru pelajari ini .
Kepada sesiapa yang melayari laman ini di beritahu di sini artikel pertama yang ada di laman ini saya ambil dari petikan pakar motivasi Dr Mohd Fadhila Kamsah sebagai percubaan saya . Di harap tiada yang tersinggung atas salinan ini.

Salam buat semua.......
............." kejar lah akhirat , pasti dunia mengikut mu di belakang, tapi jika kamu mengejar dunia , akhirat akan tertinggal....................jika kamu menyemai padi ,rumput akan tetap akan tumbuh di celahan nya ..................

No comments: